Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2009

ΣΠΙΝΑΛΟΓΚΑ !!





Από την πρώτη φορά που ήρθαμε στην Κρήτη πριν 7
χρόνια,και στην δίψα για εξερεύνηση περιέργειά μας,
πέρα από την κοσμική κατά κόσμο Ελούντα ανακαλύψαμε
ένα ωραίο χωριουδάκι!!!!
Στην είσοδο του χωριού απλώνετε ένα πολυτελέστατο
ξενοδοχειακό συγκρότημα με την δική του παραλία ,
χτισμένο με πέτρα , σε διαφορετικά επίπεδα, και με
εξωτερικά ασανσέρ....
Δίπλα από αυτή τη χλίδα ,υπάρχει μια μικρή έρημη
παραλία με βότσαλα ιδανική για μας με θέα απέναντι,
το νησί της Σπιναλόγκα.
Κάθε φορά που ερχόμασταν στην Κρήτη απαραίτητα θα
βρισκόμασταν στην δική μας παραλία, για το νησί
απέναντι κανένα σχετικό ενδιαφέρον,αν και βλέπαμε τα
καραβάκια να φεύγουν από το χωριουδάκι γεμάτα κόσμο,
και πέρα από τις πληροφορίες ότι ήταν το νησί που
εξόριζαν τούς λεπρούς , μέχρι εκεί!!
Ώσπου κάποια στιγμή έπεσε στα χέρια μου το βιβλίο
της victoria Hislop ΤΟ ΝΗΣΙ.....

Διαβάζοντάς το πραγματικά το ρούφηξα μέσα σε 3 μέρες,
η αγωνία και περιέργειά μου κορυφώθηκε,μήπως η ιστορία
που διαδραματιζόταν σε ένα χωριό απέναντι από τη
Σπιναλόγκα την Πλάκα , ήταν το δικό μας μέρος;;
(μέχρι στιγμής,το όνομα του αγαπημένου μας
χωρίου δεν το γνώριζα)..

Πέρασε ο καιρός και η επόμενη φορά που ήρθαμε Κρήτη,
η πρώτη μας διαδρομή ήταν να έρθουμε Ελούντα στην
πανέμορφη μοναχική παραλία μας??
Και ναι!!! η συγκίνησή μου ήταν μεγάλη βλέποντας
ταμπέλα του χωριού με όνομα Πλάκα (η οποία ποτέ δεν
φρόντισα ούτε να διαβάσω)!!
Περιττό να πω ότι στο νησί ανεβήκαμε ,και από τις
περιγραφές του βιβλίου νόμιζα ότι ζούσα στην τότε
εποχή μαζί με τη συγγραφέα,και το κάθε τι που
αφηγούνταν....


Αφήνοντας πίσω μας με καραβάκι την Πλάκα...
Τουλάχιστον 3 τουρίστες συνταξιδιώτες κρατούσαν στα
χέρια αυτό το βιβλίο!!

Βλέποντας την πολυτέλεια απέναντι, από την τότε δυστυχία!!
Το φρούριο της Σπιναλόγκα!!

Το τούνελ η πρώτη επαφή των αρρώστων με το μέσα του νησιού..

Η βαριά σιδερένια πόρτα!!

Το δημαρχείο τις κοινότητας..ελαφρά σουλουπωμένο...

Εκτός από τα σπίτια που τους παραχωρούνταν,υπήρχαν και
καφενείο,κουρείο μπακάλικο ,νοσοκομείο εκκλησιές,που
οι ίδιοι διατηρούσαν!!

Μπορεί να ήταν απομονωμένοι από τον έξω κόσμο είχαν
όμως τη δική τους κοινότητα με παπά, δήμαρχο ,πρόεδρο και άλλα ..

μια από τις εκκλησίες...

Νεκροταφείο λεπροκομείου απο 1904-1957


Δεν μπορώ να μην σας προτείνω το πάρα κάτω βιβλίο, αν
και είμαι σίγουρη ότι οι πιο πολλοί το έχουν διαβάσει!
Είναι ένα από τα ποιο όμορφα βιβλία που έχω, και δεν
είναι τυχαίο ότι έχει πουλήσει850.000 αντίτυπα!!


31 σχόλια:

zoyzoy είπε...

Νομίζω ότι έκανες την πιο ωραία σου ανάρτηση!
Αρχίζεις και παίρνεις τα "πάνω" σου Εύγε!
Το βιβλίο να δώ πότε θα ξεκολλήσω απ'το net να το διαβάσω!
Φιλιά Συριανά!!

Hfaistiwnas είπε...

Γνωστό το νησάκι! Γνωστότατο!!
Και οι φωτό πολύ ωραίες!
Πόσες ψυχές να κρύβονται εκεί άραγε..

D.Angel είπε...

Φιλεναδα μ εντυπωσιάζεις!
Αυτό το νησί τελικά είναι μαγικό!
Μας μεταμορφώνει!
Φιλιά πολλά
Χαίρομαι πολύ για σένα!

ΦΟΥΛΗ είπε...

@ Ζoyzoy
Πρώτη είσαι πρώτη ουαου...
Αυτό το post το είχα απωθημένο,και τώρα ήταν ευκαιρία που έκανα το δικό μου blog,βέβαια δεν σε φτάνω αλλά προσπαθώ...
Ρε γιατί πάντα μου τρώει φωτογραφίες;;αφού συνέχεια πατάω αποθήκευση!!!!


@ Hfaistiwnas
Δεν μπορείς να καταλάβεις πως ένιωσα όταν ανέβηκα στο νησί και αφού είχα διαβάσει το βιβλίο....συγκλονιστική εμπειρία???
Καλό βράδυ Ηφαιστιωνάκο..

@ D.Angel
Kάποτε που είχες κάνει μια σχετική ανάρτηση,θυμάμαι είχα πολλά να σου πω, μου δόθηκε η ευκαιρία μέσα από δω...
Καλό βράδυ Κρητηκολπούλα...

Σταλαγματιά είπε...

Ήθελα κι εγώ να πάω στην Σπιναλόγκα αλλά η παρέα δεν ακολουθούσε.
Φοβόταν το μικρό και ετοιμόρροπο καραβάκι που θα μας πήγαινε ως εκεί.
Την επόμενη όμως φορά θα πάω σίγουρα.

Καλό σου βράδυ Φούλη μου

D.Angel είπε...

Κι εγω αυτό θυμήθηκα!
Να σαι καλά φιλενάδα!
Καλό βράδυ

Savvina είπε...

Πολύ ωραία η αφήγησή σου Φούλη.
Μπράβο σου.
Και πολύ ωραίες εικόνες.
Το μέρος μαγικό!!!!!
Καλά να περνάς.
Καλό σου βράδυ.
Καλή εβδομάδα.

mariw είπε...

Εμένα με στεναχωρεί αυτό το νησάκι. Μου θυμίζει πως ότι δεν ξέρουμε πώς να το αντιμετωπίσουμε, το απομονώνουμε και κάνουμε σαν να μην υπήρξε ποτέ.
Παρόλα αυτά, το ταξίδι εκεί μέσα από τα μάτια σου ήταν πολύ όμορφο.
Καλημέρα.

ΦΟΥΛΗ είπε...

@ Αναστασία
Είμαι σίγουρη ότι αν διαβάσεις το βιβλίο, την επόμενη φορά που θα πας θα θέλεις να ανέβεις...Καλημερα Αναστασία μου..


@ D.Angel
Kαλημερα....


@ Savvina
Kαλημέρα Σαββινάκι...


@ mariw
Το βιβλίο,αν πέσει στα χέρια σου, διάβασε το και θα με θυμηθείς...
Καλή σου μέρα...

manetarius είπε...

Δε μου λες κοπελιά... θα κάτσεις σε ένα μέρος ή βάλθηκες να μας λωλάνεις με τις μετακινήσεις σου, την ώρα που εμείς είμαστε κατσικωμένοι στην καρέκλα των κινέζικων βασανιστηρίων;;;
Αααχ... τέλος πάντων, έχε χάρη που μας δείχνεις και φωτογραφίες! :ΡΡΡ
Χωρίς πλάκα τώρα... τργικό το νησί έτσι;

Άντε.. πηγαίντε και για καμιά ρακή τώρα κι αφήστε τον τουρισμό!!! :))))

Φιλάκιααα!

Ανώνυμος είπε...

ανιψια εκανες την πιο γαμηστερη σου αναρτηση so far!!!!
"Το Νησί" είναι βιβλίο γαμηστεροτατο! Σε μενα το χε προτεινει η One Happu Dot Και περιτο να σου πω οτι το ξεζουμισα μεσα σε 2 μερες στη θαλασσα!
ΕΥΓΕ για τις επιλογες σου με κανεις περιφανη!

fogiaki είπε...

πολύ όμορφα όλα,το κείμενο,οι φωτογραφίες,όλα!Σα να ζήλεψα λιγάκι.Εύχομαι να'μαστε καλά του χρόνου να πάμε όλοι μαζί,όσο για το βιβλίο,καιρός είναι να το καβατζώσω κι εγώ από σένα να το διαβάσω!!!πολλά φιλιά και στον πατέρα και τα λέμε σύντομα,καλά να περνάτε!αντε,φίλα και τα γατιά!

Unknown είπε...

Το νησί. Ο έρωτας της λεπρής με τον γιατρό της.

Συμπέρασμα η ζωή και ο έρωτας συνεχίζονται και κάτω από τις πλέον αντίξοες συνθήκες.
Φούλη μου με συγκίνησες.
Από τα κορυφέα βιβλία που έχω διαβάσει.

αντωνης είπε...

Δεν προλαβαμε φετος να παμε στη Σπιναλογκα ενω το ειχαμε κατα νου, η παραλια της Πλακας εξαιρετικη.

Οσο για το βιβλιο, δεν υπαρχουν λογια για να το περιγραψω. Μου αρεσε πολυ.

Καλησπερες!!!

@ζουζου να το διαβασεις οπωσδηποτε το βιβλιο.

A.G.Selena είπε...

Τι όμορφη ανάρτηση.Θα το πάρω το βιβλίο.
Και την επίσκεψή μου στην Κρήτη (ήταν βέβαια στα σχέδια) την έκανες άμεσο στόχο.

Γεία σου γατοΦούλη...

Αμερικλάνος είπε...

Μόλις τελειώσω τη βλακεία του Κινγκ που διαβάζω, θα πάρω αυτό το βιβλίο, έχω ακούσει τα καλύτερα!
Καλά να περνάς!

ΦΟΥΛΗ είπε...

@ manetarius
Kοριτσάρα μου το νησί δεν είναι τραγικό, είναι συγκλονηστηκο!!!!! Αν ποτέ πέσει στα χέρια σου το βιβλίο διάβασε το ,και τότε θα μου πεις.....
Μαρί το λωλάνεις είναι νομίζω Συριανή έκφραση, εσύ που την ξέρεις;;;;; θα με λωλάνεις????


@ Aunt Donna
Θειούλα μου μπορεί να είμαι τρεις λαλούν, και δυο χορεύουν αλλά μπορώ να ξεχωρίζω καταστάσεις....
χαίρομαι που σε έκανα να γνωρίσεις και ένα άλλο εγώ μου !!!! και να ξέρεις ότι η Φούλη δεν είναι μόνο αυθόρμητη και αθυρόστομη!!!!
Σευχαριστώ για τα λόγια σου από καρδιάς....

ΦΟΥΛΗ είπε...

@ fogiaki
Τι είναι καρδιά μου τοοοσο σου έλειψα;;
Πολλά φιλιά και στο Νίκο σμμααατςςς..


@ bear
Τι πάθατε βρε παιδιά όλοι; εγώ έγραψα για κάτι που έζησα... μάλλον εκπλαγήκατε από τον άλλο μου εαυτό!! χαίρομαι που σου άρεσε το βιβλίο...
φιλιά πολλά..


@ αντώνης
Αντώνη αφού έχεις διαβάσει το βιβλίο είμαι σίγουρη ότι θα πας...
Κάτι που δεν έγραψα, είναι ότι στο καραβάκι για απέναντι είδα τουλάχιστον 3 άτομα από διαφορετική παρέα ξένοι, και κρατούσαν το βιβλίο..
Καλό σου βράδυ....

Dreamy Cloud είπε...

To βιβλίο δεν το έχω διαβάσει, θέλω να το κάνω όμως πάρα πολύ!!Όμορφο το νησάκι όπως και οι πληροφορίες που μας έδωσες!! Φιλάκια :)

ΦΟΥΛΗ είπε...

@ Selena
Να το πάρεις και τα λέμε ...ευχαριστώ και καλώς ήρθες χαίρομαι...


@ Αμερικλάνος
Δεν θα το μετανιώσεις ????
Να είσαι καλά σευχαριστώ!! καλό βράδυ..

ΦΟΥΛΗ είπε...

@ Dreamy Cloud
Ευχαριστώ πολύ να το διαβάσεις σίγουρα???
Καλημέρα...

One Happy Dot είπε...

Το βιβλίο είναι καταπλκητικότατο! Από τις πρώτες σελίδες σε ρουφάει και δύσκολα μπορείς να "δραπετεύσεις"...ακόμα και μετά την τελευταία σελίδα έχεις ακόμα τις εικόνες στο μυαλό σου! Καλό σαββατοκύριακο γατόνι...μια χαρά πάει το ιστοκαλύβι σου!!!! :)

ΦΟΥΛΗ είπε...

@ One Happy Dot
Kοριτσάρα γιαυτό σε ζάλισα να έρθεις, ξέρω ότι σου
άρεσε,το βιβλιο και αν δεν έχεις πάει οι φώτο είναι νομίζω σαν να το ζεις.....
Ευχαριστώ πολύ που πέρασες καλό σαββατοκύριακο..

Υάδα είπε...

Να υποψιαστώ πως είσαι ακόμα στην Κρήτη ε;
Υπέροχα να περνάς και να κάνεις πάντα όλα όσα λαχταράς.

Φιλιά πολλά και καλό σου σαββατοκύριακο :-)

ΦΟΥΛΗ είπε...

@ Υάδα
Όχι γύρισα την Πέμπτη...
Να είσαι καλά κοριτσάρα, καλό βράδυ...

mahler76 είπε...

δεν το ήξερα το βιβλίο άλλα αφού το προτείνεις θα το βάλλω στα υπόψιν για διάβασμα.

ΦΟΥΛΗ είπε...

@ mahler 76
Πρώτα τα διαβάσματα σου και μετα να το πάρεις θα σου αρέσει...φιλια γατουλι...

Και λοιπόν;E allora? είπε...

Το βιβλίο είναι πολύ καλό,το΄χα διαβάσει στα αγγλικά.Θα γυριστεί σήριαλ για το mega channelια το 2010

Dreameraki είπε...

Τρελαίνομαι κι εγώ για αυτό το νησί και για την ιστορία του!Θα γράψω κι εγώ κάτι σύντομα!Πολύ όμορφη ανάρτηση!Πολύ όμορφες φωτογραφίες!Καλήνυχτα!

ΦΟΥΛΗ είπε...

@ you may say i'm a dreamer..
Χαίρομαι που σου άρεσε!!ανυπομονώ να δω τι σειρά στο mega!!

ΦΟΥΛΗ είπε...

@ Και λοιπόν;E allora?
Τρομερή ιστορία!!! θέλω να δω και τι σειρά!!!
Πολλά φιλιά...